Ervaringen met klantenservice DHL

Onlangs bestelde ik een pakket in een webwinkel. Het zou binnen een dag bezorgd worden met DHL, maar na een aantal dagen had ik nog steeds niks ontvangen. Ik wilde daarom even sparren met de klantenservice van DHL over wat het probleem kon zijn. Dat bleek een lastige opgave. Voor ik de juiste man te pakken had, was ik meer dan een uur verder. Dit kwam door het systeem dat de klantenservice van DHL inzet voor haar telefonische dienstverlening. In plaats van een keuzemenu, moet je met spraakcommando’s een robot toespreken. Als je die commando’s niet goed voorleest, kom je niet bij de juiste persoon terecht. Graag wil ik even mijn ervaringen delen, met de hoop dat anderen daar baat bij hebben. Hoe ging het bij mij?

  • Het juiste telefoonnummer
  • Het spreken met de robot
  • Antwoord op mijn vraag

Het begon met de zoektocht naar het juiste nummer. Dat had ik via Google gelukkig snel gevonden. Ik kwam terecht op de website van DHL, waar een speciaal kopje was ingericht. De klantenservice van DHL had ik dus zo te pakken, maar het duurde een stuk langer voor ik iemand aan de lijn had. Het ging zo: toen ik het nummer had ingetoetst, kreeg ik de stem van een robot te horen. Ik moest aangeven waarvoor ik belde. Zoals gezegd ging dat met een spraakcommando. Eerst kreeg ik te horen welke commando’s mogelijk waren, daarna moest ik één van de opties uitkiezen. Toen ik dat probeerde ging het mis. De robot herkende mijn input niet. Ik heb het meermaals geprobeerd, maar liep telkens vast. Ik heb nog geprobeerd om de verbinding te verbreken en opnieuw te bellen, maar ook dat werkte niet. Je hebt dan een probleem, maar kunt de klantenservice van DHL niet bereiken om dat op te lossen. Hoe nu verder?

Klantenservice DHL: de juiste spreuk

Ik ben eens verder gaan zoeken op het internet en kwam terecht bij De Klantenservice.nl. Ik vond een handige pagina, http://deklantenservice.nl/bedrijven/dhl-contact/, waarop zij de verschillende commando’s van de spraakrobot op een overzichtelijke manier hadden uitgeschreven. Wat bleek? Ik had continu de verkeerde woorden gebruikt. Ik had moeten zeggen: ‘Zending tracken’. Ik zei: ‘Zending brengen’. Toen ik eenmaal de juiste woorden had, sprak ik binnen een paar minuten met een vakkundige medewerker. De klantenservice van DHL heeft me vervolgens precies uitgelegd hoe het met mijn pakket zat. Ik heb dus niets te klagen over de dienstverlening, maar het zou prettig zijn als die dienstverlening wat toegankelijker was! Wil jij ook met de klantenservice van DHL in contact komen, maar heb je problemen met de spraakrobot? Surf dan direct naar bovenstaande site en bekijk het overzicht. Naast het genoemde commando reageert de robot op verschillende andere uitspraken. Kun je deze niet goed verstaan, dan staan ze op de webpagina voor je uitgeschreven. Ook lees je meer informatie over DHL en hun dienstverlening. Tot slot kun je de klantenservice ook een aantal sterren geven. Zo weten toekomstige bezoekers hoe goed je bent geholpen!

Direct in contact

Kom je liever eerst in contact met een mens voor je de spraakrobot benaderd? Bel dan naar het telefoonnummer van De Klantenservice.nl. Je krijgt dan meteen een specialist aan de lijn, die je kan helpen bij het vinden van het juiste telefoonnummer. Ook krijg je uitleg over het doorlopen van het keuzemenu, op welke manier dat ook is. Voor specifieke vragen kun je hier niet terecht, maar je wordt snel in contact gebracht met het bedrijf dat je daarmee kan helpen. Op zoek naar de klantenservice van DHL? Dan ben je bij De Klantenservice.nl aan het juiste adres!

Lees meer…